




Vanmorgen vroeg begint Ed Schut met straatwerk voor de garage. Daarvoor gebruiken ze 7 duims oude walen. Ed heeft mooi en goed gereedschap, o.m. een nieuw Takeuchi kraantje en een Weideman shovel. Het uitvlakken is een pittige opgave, het gebeurt allemaal vanaf de schuinte van de dijk en moet op de achterdeur en de garage met het juiste afschot plaatsvinden.
Nagelhout is er vanmorgen niet. Zij zijn in afwachting van de pontonelementen die met een vrachtauto met oplegger na de middag worden bezorgd. De 6 pontonelementen worden onderling gekoppeld en de kraan wordt erop gereden. Rudolf gebruik de happer van de kraan als de peddel van een Canadese kano om vooruit te komen, een spectaculair gezicht. Er kan met het ponton nog niet voor de wal worden gekomen, twee hele dikke oude meerpalen, tot net onder waterspiegel afgerot, zitten in de weg. De palen worden eerst verwijderd, al geven ze zich bepaald niet snel gewonnen. De kraan trekt en wrikt, maar er moet eerst flink diep met de spuitlans worden gespoten om de nog 7 meter lange eiken buffels van palen uit de Markervaart te verwijderen.
3 opmerkingen:
Indrukwekkend wat daar allemaal weer voor werk wordt verzet. Ziet er goed uit.
Groet, Philip
Hi Philip,
Kom gerust eens kijken.
Groeten,
Wim
Wat gaan ze dan precies met die ponton en die kraan doen? Uitbaggeren?
Een reactie posten