30 oktober 2007

Tegels en verwarming

Vandaag heb ik een vrije middag. Ik moet een beetje in conditie blijven voor de wedstrijd Lelystad - Enkhuizen - Lelystad op 11 november. Daarom maak ik van het ritje naar De Woude een interval training. Met lichte rugwind gaat het tot 54 km/u, heerlijk.
De weg naar de pont wordt verbreed, maar ik kan om 15.00 uur gewoon doorrijden. Silvia de pontbazin meldt dat er veel spullen voor Woude 6 zijn bezorgd. Er is 18x met een shovel met een pallet tegels van de losplaats naar de stolp gereden.
Aangekomen bij de boerderij staat het vol met pallets tegels en andere grondstoffen. Ik verbaas me even over de aanduiding C-keuze. Dit blijkt, later thuis, wel degelijk te kloppen. Er is ook een D-kwaliteit met foutjes.
Er zijn twee paden aangelegd naar de voordeur en de zijdeur. Het vele inlopen van zand zal nu minder worden.
Ik tref drie schilders van schildersbedrijf Harry Mol uit Heerhugowaard binnen bezig. Ze mopperen wat op een loszittende afwerklat rond de deur vanuit de hal naar de woonkamer, maar zijn verder heel tevreden over het mooie werk. Alle deuren, lijsten en vensterbanken zullen in hoogglans worden geschilderd en dat betekent dat er grondig moet worden geplamuurd en geschuurd.
Ruiter en de Lange heeft alle leidingen van de vloerverwarming afgeperst en verder afgemonteerd met drukmeters.
Komende maandag begint het tegelzetten en dan zijn de schilders binnen klaar. Daarna moeten de wanden en plafonds worden gespoten. Daaraan voorafgaand moet het stucwerk bij de plinten worden aangeheeld.

Geen opmerkingen: