27 oktober 2007

Terras en bestrating

Vanmorgen bel ik met William Offeringa. Hij heeft de werkzaamheden aan de rioolaansluiting bijna klaar. Alleen het laatste stukje tot aan de put moet nog worden gegraven. Dit moet met een kleine graafmachine en die is er nu niet. Hij zal het aan Marcel Nielen vragen. Mogelijk neemt Ed Schut, hij zal samen met zijn mensen Maurice en Rob wat tijdelijk straatwerk aanleggen, zo'n machientje wel mee.
Ed begint maandag met het straatwerk. Het is nu nog een zandwoestijn voor de deur. Voor het tegelwerk in de stolp is het inlopen van veel zand geen goede zaak. Het tegelen begint op 5 november en zal volgens tegelbedrijf Dirk Visser ongeveer twee weken in beslag nemen.
De weg voor de pont zal in de week van 29 oktober tot 2 november niet bereikbaar zijn. De parkeerplaats wordt verbreed. Prachtig natuurlijk, maar deze week vertraging komt nu bijzonder slecht uit. De montage van de trap staat gepland voor de derde week november, dan is de tegelzetter nog niet klaar. Dirk ziet geen probleem, hij is dan grotendeels klaar. De laatste week van november komt de keuken. Dat moet dus allemaal net kunnen.
Vanmiddag fiets ik naar De Woude. Het eerste dat me opvalt is dat alle deuren en kozijnen nu in de grondverf staan. De kleuren zijn al prachtig, grachtengroen en Bentheimer geel. William heeft de hele stolp schoongeveegd. Ik klauter via de steiger naar de voordeur en zie vanuit de slaapkamer dat het terras is voorzien van een laag beton. Voor het maken van een foto loop ik om en ervaar weer eens dat Offeringa een eerste klas betonwerker is. De specie ligt er als een biljartlaken bij.

Geen opmerkingen: