10 januari 2007

Gaan ze nog aan het werk?

In de eerste week na Nieuwjaar werken aannemers niet. Ik had verwacht dat ze afgelopen maandag weer zouden beginnen, maar ik zie al drie dagen niks dan slecht weer op de webcam. Vanmiddag bel ik William. Hij staat ergens binnen een schouw te metselen en waagt zich niet buiten, terecht, het is hondenweer.
Mijn idee dat er niks gebeurt is onjuist, vandaag wordt de elektriciteit aangesloten. William kan sowieso niet doorwerken, het wachten is op de kozijnen. Deze worden komende week verwacht en dan wordt er weer gebouwd.
Ik kijk even op de webcam en zie inderdaad een man in een oranje overall ter hoogte van wat straks de meterkast wordt, aan het werk. Er moet straks elektriciteit en ethernet netwerk naar de de overtuin worden gebracht. Dat hoeft volgens William nu nog niet geregeld te worden. Ook de plaats van een keukenblokje in de bijkeuken hoeft nu nog niet bepaald te worden.

Rob Verbart meldt dat het tekenen van de stolp in AutoCad door Richard vrijwel klaar is. Hij zal de tekeningen morgen via email naar me toesturen. Op mijn vraag of het eikenhouten vierkant mogelijk is, antwoordt hij dat het kan, maar het heeft duidelijk consequenties voor de indeling. Eerst wil ie van ons weten of wij dit OK vinden, daarna wordt de constructeur ingeschakeld voor de sterkteberekeningen.

Geen opmerkingen: