08 december 2007

Schoonmaken en veel ander werk

Vandaag helpt zwager Kees met het leeghalen van de zolder. Ongelofelijk wat bewaart een mens een troep. Na 18 jaar goed bewaren op de zolder gaan nu toch maar de ooit dierbare Sansui tuner, de AR versterker en Thorens pick-up naar hun laatste rustplaats op de gemeentelijke vuilstort. Ik rij enkele keren op en neer. De laatste keer komt de Audi niet van zijn plek, ik heb de sleutel in het contact laten zitten en de airco trekt de accu snel leeg. Audi-hulp is er snel, maar het afval, inclusief de oude audio spullen, moet in de auto het weekend doorbrengen.
Vanmorgen vroeg gaan Gerard en Jacqueline Kuiper van schoonmaakbedrijf Totaal, zij maken ook bij ons iCentre schoon, de vloer schoonmaken. Ook de keuken krijgt een flinke schoonmaakbeurt. Als ik om kwart voor acht aankom is de boerderij al volop verlicht. Robbert en Dominique zijn al bezig en ik geef ze het hang- en sluitwerk.
Inmiddels zijn ook de stoffeerders aangekomen om de eerste verdieping met tapijt te beleggen.
Ik ga weer naar huis voor het leeghalen van de zolder.
Nadat de auto het met starthulp weer doet, rij ik met Bart naar De Woude. Ik kom een somber kijkende Robbert tegen. Ik vraag hem wat er aan de hand is. Hij kan het niet direct uit zijn mond krijgen. 'Het ergste wat me zou kunnen overkomen' zegt ie bedrukt. Ik schrik van zijn reactie en vraag wat er gebeurd is. Hij heeft pech gehad met het monteren van het slot in de darsdeur. Daarbij is het glas gescheurd. Oops een gewapende ruit van 3 x 1,5 meter is inderdaad een flinke schadepost.
Dominique is bezig de voordeur te plaatsen en monteert nu de brievenbus erin. Da's toch wel een heel wat fraaier gezicht dan de tijdelijke multiplex deur.
We lopen verder het pand rond. Thomas is er ook en durft als eerste op de glazen constructie bij de darsdeur te lopen. Bart durft het nu ook en verklaart deze kamer tot zijn slaapkamer.
De stoffeerders zijn verbaasd over het mooie stucwerk. Ook zijn alle hoeken zuiver haaks, 'dit hebben ze nog nooit meegemaakt' zeggen ze. Leuk om te horen.
Het cementvrij maken van de vloer is niet helemaal gelukt. Gerard is bereid om morgen nog een keer schoon te maken.

1 opmerking:

john menning zei

wim en marianne, ik ben zo vrij geweest even jullie site te bezoeken. en idd je hebt niks gelogen wat een prachtige stolp op een prachtige locatie.
ik wens jullie een goede verhuizing en natuurlijk samen met bart heelveel woonplezier.
groetjes uit den-helder

john