24 november 2006

Woude 6 journaal 2

Gisteren en vandaag is de bouwput gegraven. Thomas, onze aanstaande buurman, houdt een oogje in zeil en maakt af en toe wat foto's. Thomas is bouwkundige en maakt dagelijks een rondje op de bouw. Hij legt dit vast in een zogenaamd Woude 6 journaal.
Ik laat Thomas aan het woord:

Hierbij het tweede "Woude 6-journaal" ....

Gisteren is ongeveer tweederde deel van de bouwput klaar gemaakt en afgegraven. Er lag nog veel puin in maar desondanks ziet het er goed vlak uit. Vandaag wordt (in de stromende regen) het restant afgewerkt. Er zijn rijplaten extra gelegd in de "overtuin" ter voorkoming van het stukdraaien van de ondergrond. Tevens kunnen daardoor Folkert en Bert hun auto blijven parkeren (for the time being...). Aan de overkant, nabij de pont ligt al het zand dat vandaag in een laag van plm. 20 cm over de bodemafsluiting wordt aangebracht. Dan heb je in de toekomst geen modder onder je huis en tijdens het werken houdt men tenminste de boel een beetje schoon zonder teveel bagger aan de benen.
Ik heb kennisgemaakt met Johan Offringa (de broer van...), leuke vent die servicegericht denkt. De beide heren die het afgraafwerk doen ken ik heel goed want die doen heel vaak grondwerk op de Woude, Jan en Marcel Niele (vader en zoon). Goeie jongens!
Ik maak vanmiddag even een berichtje voor het dorp zodat iedereen weet dat we maandag gaan heien. Voor vragen kunnen ze bij mij terecht. Iedereen die ik spreek vindt het mooi dat er begonnen is.
Morgen heb ik vrij (om te vissen) en dan heb ik wel weer even tijd om poolshoogte te nemen. Vooralsnog zijn er geen problemen te melden.
Voor bouwputje... zie foto.
Einde journaal!

Geen opmerkingen: