28 februari 2007

Houtkachels

We peinzen al een tijdje over het al dan niet realiseren van één of meer open haarden. Hoewel we in ons huidige huis de open haard niet vaak stoken, denken we daar in de stolp meer gebruik van te zullen maken. Er is echter geen centrale plaats waar een open haard zinvol zou kunnen komen. Wel zijn er twee plekken waar bijv. een houtkachel goed tot zijn recht zou kunnen komen, de keuken en het zitje aan de achterkant bij de grote glaspui. Vanmiddag ga ik naar Verkerk open haarden in Heerhugowaard. De oude baas Verkerk ontvangt me vriendelijk maar de sfeer is erg 70-er jaren. Toch maar even door naar Snijder open haarden aan de Middenweg 595, ook in Heerhugowaard. Daar gaat het er heel wat moderner aan toe. Erik Boerman adviseert uitstekend. Het advies is duidelijk, doe het goed of doe niks. Goed betekent 2 aparte rookkanalen en 2 schoorstenen op resp. het voorste en achterste dakvlak.
Ik stel dit vanavond voor aan William en Rob. Ik hoop niet dat ze gek van me worden.

Geen opmerkingen: