26 februari 2007

Last minute wijzigingen

We zijn nu bezig met het interieur. Eén van de belangrijkste eisen voor ons nieuwe huis is veel ruimte voor boeken. De huidige indeling maakt het mogelijk om 30 meter lengte aan boeken te realiseren. Meer zou mooi zijn. Daarvoor valt ons oog op de muur met de hal. Echter.... één van de 4 ramen aan de voorzijde zit koud op de muur van de hal. Een boekenkast pal voor het raam is geen optie. De oplossing is simpel, een raam laten vervallen.

Rob Verbart stelt aanvankelijk voor alleen het raam laten vervallen en de verdeling van de ramen niet veranderen. Dat lijkt me niet OK. Ik stel hem voor de verdeling van de drie resterende ramen opnieuw over de gevel te spreiden. Rob zal het Richard laten bekijken en evt. uittekenen. Hij belt even later terug en heeft de goede oplossing. De ramen worden herverdeeld en de 'dammetjes' tussen de ramen worden nu 65 cm. Hij blijft met het noordelijkste raam 89 cm uit de hoek. Er is nu 60 cm ruimte tussen de muur van de hal en het eerste raam. Uiteraard wordt diezelfde afstand ook in de keuken aangehouden, hiermee blijft de symmetrie van de ramen in de voorgevel behouden. Ik was er wel een beetje - erg - laat mee, op de webcam zag ik dat ze al bezig waren de kozijnen te plaatsen, maar het kan nog net.

Donderdag gaan Marian en ik naar de houtzagerij De Lintumsmolen in Winterwijk. Ik heb steeds vreemd aangekeken tegen de afmetingen van de grote vierkantspalen, namelijk 22 x 32 cm. Deze lengte-breedte verhouding vind ik niet mooi. Ik heb gisteravond gemaild met Gerbert Oonk van de Lintumsmolen. Vanmorgen belt ie me en ...... de palen zijn al gezaagd. De afspraak met Gerbert was dat als ie zou gaan zagen aan ons project, hij mij zou informeren. We zouden dan naar Winterswijk komen om daarbij te zijn.
Gelukkig is het nog wel mogelijk om het te veranderen in 28x28, 30x30 of 28x32 cm. De nu gezaagde palen kunnen dienen voor het dragen van de raveelbalken. Wel zullen zwaardere balken wat meer kosten.

De suskasten, continu ventilatieroosters met bijzonder goede geluiddemping, worden nu definitief in o.m. het keukenraam boven het keukenblad aangebracht. Ook achter in de woonkamer komt er een, evenals in de slaapkamer.

Geen opmerkingen: