12 maart 2007

Gemeente en bladlood

Ik ben niet gerust op het niet aanbrengen van bladlood onder de kozijnen. Ik bel William en leg het hem voor. William zegt dat er niet altijd bladlood wordt verwerkt, vaak wel een kunststof folie. Ik bied hem aan de meerkosten te vergoeden. Ik snap dat het niet makkelijk is om zonder afbreken van het metselwerk het bladlood alsnog aan te brengen. William laat dit dan ook ietwat in het midden. Dat ie de zaak serieus neemt blijkt later.
De gemeente is nog niet op de hoogte van het verdwijnen van de dakkapellen. Daarom vanmiddag met de nieuwe tekeningen naar Tom Koning en Henk Hendriks. Zij vinden het heel mooi, maar er hoeven geen wijzigingen ter inzage gelegd worden. Ook hoeven ze geen nieuwe tekeningen.
Vanmiddag ga ik naar De Woude om te overleggen met Jaap Koeman over de mogelijkheden om voor de bewoners steigertjes en een zwemplateau te realiseren. Ook Jaap vind de stolp erop vooruitgaan zonder de dakkapellen.
Terug op de bouw zijn John en Johan druk bezig met het isoleren van de noordzijde van de boerderij. Ze genieten van het prachtige weer en gaan - volgens de webcam - pas na half zeven naar huis.
Ik praat even met pa - Kees - Offeringa. Ik had al gezien dat de staande rollen onder de kozijnen aan de voorzijde waren weggehakt, uiteraard in opdracht van William. Pa is wat korzelig en zegt:'laten we er niet al te lang over praten'. Daarmee is de kous af. Ik maak hem, ook andere mensen was dat opgevallen, complimenten voor het mooie metselwerk. Dat vrolijkt hem wat op. Hij vertelt dat ie al 55 jaar metselt en als 14-jarig jochie al aan een metselwedstrijd in Rotterdam meedeed. Ik ben blij met het vakmanschap van pa Offeringa.

Geen opmerkingen: