18 april 2007

Binnenmuren vliegen omhoog

Vanmiddag ben ik even op de bouw. Tot mijn verrassing is de sluis in gebruik, voor het eerst dat ik het zie. Dolf, de vogelspotter ligt er met zijn roeiboot in en ik zie voor het eerst hoe de bediening verloopt, overigens niet anders dan verwacht. Ik maak een paar foto's en hou de buitenboordmotor van Dolf's boot van de sluismuur.
Tom en Mike van de firma Offeringa zijn aan het werk. Zij zijn de binnenmuren aan het lijmen, ze lijken wel omhoog te vliegen. Tussen de lijmlaag zie ik een rijtje kalkzandstenen voorzien worden van wat gewoon cement. Ze blijken een centimeter hoogte te moeten winnen en dat gaat niet met de lijm. Slim, cement geeft wel wat body en zo krijgen ze hun centimetertje. Op de foto van de beide mannen is het centimetertje onder in beeld uitstekend te zien. Mike blijkt moeiteloos de URL woude6.blogspot.com uit zijn hoofd te kennen. Hij kijkt er regelmatig op. Geldt ook voor de vriendin van Robbert Spil, zij kijkt op haar werk wat vriend Robbert op de bouw uitspookt. Big Brother is watching you Robbert!
Robbert van aannemer Verbart is bezig met het luikgat naar de eerste verdieping van de garage. Hij mist zijn maatje Dominique, die is naar school.
De indeling is nu wel heel duidelijk. Ook duidelijk is dat er een probleem opdoemt voor de montage van de vrij hangende schuifwand in de slaapkamer. De schoren van het vierkant zitten in de weg. Dat krijg je als je iets tekent terwijl - nog - niet duidelijk is hoe een vierkantsconstructie in elkaar steekt. Daar vinden we wel een oplossing voor, mogelijk door het creƫren van een vast deel van de schuifwand.
De bouwinspecteur van de gemeente, Henk Hendriks, is weer op de bouw geweest. Hij denkt dat de vierkantsconstructie te hoog is. Samen met Robbert meten ze de constructie op, het blijkt geheel en al te kloppen.
Bij het weggaan zie ik Wouter Klootwijk, een bekende inwoner van De Woude. Ook hij vraagt naar de niet-bestaande 'bouwstop'. Wouter is heel tevreden met de bouw tot nu toe. Hij gaat er regelmatig naar toe en kan de eikenhouten constructie zeer waarderen. Wouter vertelt dat er gisteren een vliegtuigje rond Woude 6 heeft gevlogen voor het maken van luchtfoto's. Dat kan kloppen, ik heb Herman IJsseling van Flying Focus gevraagd een paar plaatjes van de bouw te schieten. Ik ben heel benieuwd naar het resultaat.

Geen opmerkingen: