25 april 2007

De vide in beeld

Vanmiddag fiets ik naar De Woude. Thomas komt aanlopen en we begroeten Tom, Dominique en Robbert. Het weer is schitterend en de mannen zijn heel tevreden met de vorderingen. Tom is de buitenmuren aan het opmetselen. Robbert en Dominique brengen de watervast verlijmde platen van de verdiepingsvloer aan. Mijn god, wat een oppervlakte. De platen worden met 7 cm lange spijkers met een zware perslucht 'tacker' in de raveelbalken geschoten.
Hoewel de vloer ter hoogte van de keuken en een deel van de woonkamer er nog niet op ligt, is de vide wel al goed te beoordelen. Ik maak enkele foto's die dit goed laten zien. Aanvankelijk zou de trap worden ondersteund door een paal. Die zou midden in de vide komen, heel lelijk. Ik heb er op aangedrongen een constructie te bedenken waardoor dit niet nodig is. Dit is voortreffelijk gelukt en degelijk uitgevoerd.
Even leek het erop dat één van de palen van het vierkant enigszins krom zou zijn getrokken. Na meting blijkt dit vrijwel afwezig te zijn. In elk geval is er technisch geen enkel probleem. Er wordt voldoende ruimte rond de palen gehouden en op kritische plaatsen wordt met een soort vilt afstand gecreëerd.

De sporenkap komt volgende week dinsdag, woensdag zal de opbouw op het werk plaatsvinden. Ik zal er zeker bij zijn.

Geen opmerkingen: