14 april 2007

Kozijnen gesteld en damwandhout

Vanmiddag fiets ik naar De Woude. Het eerste dat me opvalt is de grote bak met kraan van de firma Nagelhout. Ook het slepertje Annet, nog een dekschuit en twee vlotten liggen voor de wal. Op het voorterrein ligt een partij gebruikt damwand hout. Dit hout is afkomstig van de jachthaven Zwaansmeerpolder waar de ingang van de haven is vernieuwd. Voor de jachthaven is het hout niet meer bruikbaar omdat op de waterlijn het hout is verrot. De mindere waterdiepte van De Woude maakt het mogelijk de verrotte delen af te zagen en de reststukken weer een nieuw leven te geven.

In de stolp zijn alle kozijnen nu gesteld en is een begin gemaakt met het lijmen van de binnenmuren. Nu worden de ruimten wat inzichtelijker en kunnen de zichtlijnen in de praktijk worden gezien. Het ziet er heel goed uit.

De panoramafoto ziet er minder goed uit. Niet dat het maken niet lukt, dat gaat prima, maar het programma Calico kan met de Olympus opnamen minder goed uit de voeten. Ik was al gewaarschuwd door de handleiding van de camera, maar het valt me tegen dat het inderdaad minder goed gaat. Ik zal het met de Canon een keer overdoen.

Geen opmerkingen: