11 april 2007

Bouwstop en zichtbaarheid op het internet

Het afgelopen weekend wordt De Woude opgeschrikt door het gerucht dat er op Woude 6 een bouwstop zou zijn. De reden? Het verhaal gaat dat dat komt omdat er dikkere vierkantspalen zijn geplaatst dan de oorspronkelijk uitgerekende 22 x 32 cm palen. Thomas heeft er ook van gehoord en zal tijdens de Paasbrunch een en ander rechtzetten. Het is niet waar.
Wel heeft de bouw een week stilgelegen omdat na het plaatsen van het vierkant de tekeningen van de kap definitief moeten worden gemaakt. Zaterdagmiddag ga ik op de bouw enkele inwaterplekken met ontweringswater te lijf. Hoewel ik niet alles weg krijg, ziet het er veel fraaier uit.
Vanmorgen zie ik op de webcam dat de bovenste ring van de steiger is verwijderd. Een mooi moment om van het vierkant enkele foto's te maken. Terwijl ik daar mee bezig ben komt een bezorgde Woudenaarse informeren waarom de 'bouw is stopgezet'. Geruchten, waar of niet, gaan heel snel op De Woude :). Ik stel haar gerust. Helaas kan ik nu niet meer de vlekken op de bovenste balk te lijf. Geen probleem volgens Robert, er zal straks toch weer een nieuwe steiger worden opgebouwd en kan ik er weer bij.
Robbert Spil, de uitvoerder, is met zijn collega bezig met het plaatsen van de balken van de 1e verdieping vloer van de garage. Ze zijn nog een paar dagen bezig op een andere klus en zullen dan full-time op De Woude aan de gang blijven.

Deze site is tot nu toe niet vindbaar geweest op het internet. Wel kon iedereen die de URL intikte in zijn browser de site op zijn/haar scherm krijgen, maar via Google was de site onvindbaar. Dat is vanaf dit weekend niet langer het geval. Ik heb Google toestemming gegeven om de site via zoekmachines te laten vinden. Waarom? Ik vind het leuk om mensen die overwegen om ook een stolpboerderij te laten bouwen te informeren over alles wat daar bij komt kijken.

1 opmerking:

Kim zei

Goed bezig hoor. Als je er eenmaal aan begint lijkt het vaak meer werk dan dat je dacht.