13 april 2007

Vierkant vrij

Vanmiddag is het schitterend weer. Op de zaak is het niet druk. Op de bouw wordt vandaag de hele steiger rond het vierkant afgebroken. Vanmorgen heb ik enkele keren telefonisch overleg met Rick over de precieze positie van de binnenmuren. Morgen wordt er begonnen met het lijmen van de binnenmuren, een goed moment om alles nog een keer op de bouw na te lopen. Ik rij met de Quest, voor de niet-ingewijden, het is een fiets, een knalgele gestroomlijnde driewieler, naar de bouw. Robbert Spil en zijn collega Dominique zijn bezig met het stellen van de profielen. Alle afmetingen zijn OK en ik maak met mijn nieuwe camera, een Olympus SP550-UZ een foto van het nu geheel vrijstaande vierkant. Ziet er fantastisch uit.
Henk Hendriks, de gemeentelijke bouwinspecteur komt langs en controleert de hartafstand van de dragende balken van de garage.
Op de terugweg stop ik even om een moeder eend met veel pulletjes te fotograferen. De camera heeft niet alleen een groothoek lens van 28 mmm, maar kan tot een telestand van 504 mm worden ingesteld. Hiermee maak ik van een afstand van zeker 12 meter de foto van de eenden familie.

Geen opmerkingen: