14 juli 2007

Darsdeuren gemonteerd

Vanmorgen is er intensief overleg tussen Thomas, Robbert en André van Witte. Robbert belt met een vraag en vertelt dat ze bezig zijn om de darsdeuren te monteren. Hij vindt het prachtig passen en vraagt of ik nog kom. Tussen de middag ga ik er even naar toe. Robbert is aan het schuren en daarna wordt de deur geplaatst en afgehangen. Dat gebeurt op de millimeter nauwkeurig. Het ziet er werkelijk imposant uit, prachtig.
Ik vraag of Robbert de lichte onregelmatigheid in het oostelijke dakvlak heeft gezien. 'Uiteraard' zegt ie. 'Het wordt in ieder geval gecorrigeerd'. De pannen gaan eraf en de panlatten worden op precies gelijk hoogte gemaakt. Er mag absoluut geen zichtbare onregelmatigheid voorkomen. Dan vraag ik hem naar de licht ingedeukte nokvorst naast de buiten unit van het ventilatiesysteem. Robbert zegt dat hij de 'dader' is. Komt ook goed. Er zal waarschijnlijk een geheel andere dakdoorvoer komen. Het kan zelfs wel een gescheiden aan- en afvoer worden. De afvoer zou dan op het westelijke dakvlak kunnen komen.
Op het moment dat ik naar de stolp loop ontwaar ik Sjaak Rijke, de voormalig exploitant van het Havenrijk op de Jachthaven Zwaansmeerpolder. Hij is met zijn vrouw Karin en zoon op De Woude om wat te eten bij het Kombof. Sjaak loopt even mee en kijkt zijn ogen uit. Hij is onder de indruk van het huis en de plek.
Vanavond fiets ik met werkelijk heerlijk zomeravond weer naar De Woude. Er zitten nu nooddeuren in en alles is afgesloten. Thomas heeft de sleutel gekregen en ik neem deze mee voor het maken van een duplicaat. Na een glas rosé fiets ik in het donker weer naar huis.

Geen opmerkingen: