03 juli 2007

Grote darskozijn te groot, klokgevel prachtig

Vanavond ben ik met Thomas in de weer om de installatietekening te completeren. Elektriciteit, TV, audio, alles wordt minutieus op een A3 tekening aangegeven. Zaterdag hebben wij er al een halve dag aan besteed, en na vanavond zijn we nog niet klaar.

Voordat wij aan het tekenen slaan kijk ik op de bouwplaats rond. De klokgevel heeft nu zijn definitieve vorm, fantastisch. De witte top is bekleed met lood, evenals de mooie glooiende vorm van de klok. De verhoudingen zijn prachtig. Als ik naar de achterkant van de stolp loop verwacht ik het stalen kozijn te zien in de dars. Echter..... er is niks te zien. Even later vertelt Thomas dat Plooijer een fout heeft gemaakt en het kozijn te groot is gemaakt. Ze hebben het kozijn weer meegenomen om de fout te corrigeren.
Installateur Witte heeft de regenwaterafvoeren allemaal gemonteerd. De glimmende gegalvaniseerde pijpen zien er mooi uit. Als laatste ontdek ik dat er op de garage een makelaar staat. Nog niet de makelaar die er definitief opkomt, maar wel een om de juiste verhoudingen te bekijken. Ik wil wel al verklappen dat in de uiteindelijke makelaar een 'Appletje' zal voorkomen.
Om vijf minuten voor 23.00 uur meld ik me bij de pont, het eilandregime is onverbiddelijk.

Geen opmerkingen: