11 december 2006

Storten beton fundering

Ze waren er vanochtend allemaal klaar voor! Jan en Michel Niele waren er met een shovel om alvast de cementsilo overeind te zetten en, terwijl ik naar mijn werk reed, kwamen er vijf aan om straks met de kruiwagens te gaan crossen. Toen ik het pont afreed kwam net de eerste betonmixer eraan. Minette maakt straks foto's. Die zal ik morgen sturen.
Mooi dat de camera werkt! Ik heb geprobeerd op jouw website te komen maar waarschijnlijk heb ik het verkeerde wachtwoord ingevuld of ben ik de vorige vergeten! Dus kom ik er niet op......
Ben benieuwd hoe het werk er vanavond bij ligt. Dat zal wel goed zijn want dat kun je wel aan William overlaten.
Thomas

Om 07.03 uur gaan de bouwlampen aan en de webcam registreert dat er een 'leger' van 6 man op bouwplaats bezig is. Er staat een grote betonmixwagen aan de overkant. De beton wordt in een platte wagen gestort en met de pont overgezet. Een shovel schept de specie in een cementsilo waaronder de mannen steeds hun kruiwagens vullen. Dan rijden ze met de volle kruiwagens over brede planken naar de plek waar ze de beton in de bekisting storten. Met een elektrische 'verdichter' wordt de lucht uit de beton getrild. Tenslotte wordt de bovenkant van de funderingsbalk mooi afgesmeerd. Als laatste wordt op de positie van de vierkantsbalken een verhoging aangebracht. Hier moeten straks de vierkantsbalken worden geplaatst.
Alle foto's: Minette Schiphorst

Geen opmerkingen: