05 december 2006

Webcam voorbereidingen

De mannen beginnen blijkbaar als het een beetje lichter wordt want gisteren hebben zij toch ongeveer de helft van de balkbekistingen gesteld. Vanmorgen zullen ze dan ook wel wat later beginnen. Er staan natuurlijk geen bouwlampen... Er waren wel een paar hekken omgewaaid die ik inmiddels al weer overeind gezet heb.
Donderdag ben ik vrij dus dan spreek ik ze wel weer. Kan ik even naar de planning vragen.
Wat die router van de computer betreft kreeg ik niet zo'n duidelijk antwoord van mijn zoon. Ik begrijp dat een router een toegevoegd accessoire is? Ik maak er uit op dat wij die niet hebben. Ik zou zeggen, neem het een en ander mee om aan te sluiten....
Thomas

In de laatste alinea antwoordt Thomas op mijn vraag welke router of multi-PC modem hij thuis heeft staan t.b.v. het internet. Ik wil graag een webcam installeren om elke dag te zien wat er gebeurt. Via Thomas' ADSL verbinding kan de webcam met eigen webserver worden geïnstalleerd. De camera, een Axis 2110, zal in een verwarmbare buitenbehuizing worden geplaatst. Afhankelijk van de instellingen kan dan van een volledige videostream tot bijv. 1 plaatje per uur worden gemaakt, bekeken en/of opgeslagen. Aanvankelijk besluit ik om de beelden direct naar mijn werk te sturen. Dat blijkt niet zo'n goed idee, de benodigde bandbreedte gaat ten koste van een al enigzins overbelast netwerk. Dat werk kan beter via een computer elders worden gedaan.
Als de benodigde spullen binnen zijn zou donderdag a.s. de installatie kunnen plaatsvinden.

Geen opmerkingen: