02 december 2006

Voorbereiding fundering gereed

Vandaag fiets ik in de stromende regen naar De Woude. De pontbaas zegt dat de aannemer vandaag - het is nu zaterdag - nog gewerkt heeft.
Ze hebben de bodem van de bekisting gemaakt waarop maandag de houten bekisting zal worden gesteld. De vraag is of dit met al die regen wel gaat lukken.Er moeten 40 cm hoge funderingsbalken worden gestort en ik vraag me af of het betonwerk dat er nu ligt voldoende sterk zal zijn.
Ik maak enkele foto's en zie nu pas thuis dat één van de mannen zijn klauwhamer heeft verloren. Ligt net binnen het bouwvlak bij de sluis.
Voor het fotograferen moet ik de flitser uitzetten. Het is zo donker dat de flits afgaat. Dat levert lelijke witte vlekken in de foto op. De camera, een Canon Powershot S70, kiest een sluitertijd van 1/13 sec en een diafragma van f 2.8.

Geen opmerkingen: