22 mei 2007

Dakgoten, luxe of toch strak?

Uitvoerder Robbert Spil vraagt me te bellen. Eerder spraken we het uitvoeringsniveau van de verschillende dakgoten af. Robbert heeft toch een wijziging in zijn hoofd die hij mooier vindt.
Ik rij vanavond om 20.00 uur nog even met de Quest naar De Woude en kijk alvast wat hij heeft gemaakt. Het gaat erom of het luxer, dus met een mooi gefreesd profiel of strakker moet worden. Beide zien er gewoon mooi uit. Morgen heb ik een afspraak met Bart van der Laken van Lichtadvies Heiloo. Hoewel we een redelijk beeld hebben van wat we willen, is het verlichten van een stolp toch iets nieuws voor ons. Bart heeft meerdere verlichtingsadviezen voor boerderijen gemaakt. Hij zal ongetwijfeld met een goed advies komen.
In de stolp ligt een flinke partij red ceder hout. Het is al in de 'zaans groene' kleur geverfd. Hiermee zal de buitenbetimmering van de dars worden gemaakt. Opvallend hoe licht van gewicht dit hout is.
Ik zie de zon onder gaan over het water van het Dampie. Vanuit de woonkamer is dit formidabel mooi te zien. Ik maak een paar foto's en ga via Krommenie weer terug naar huis.
Thuis gekomen kan ook Marian geen keuze maken tussen de afwerkingsvarianten van de dakgoten. Morgen maar even met Thomas overleggen.

Geen opmerkingen: