16 mei 2007

Panorama foto vertekent

Vanmiddag fiets ik naar De Woude. De Quest, een driewielige gestroomlijnde ligfiets, is al een bekende verschijning op De Woude. De meeste kinderen noemen hem 'de banaan'. Nog nooit een rechte banaan gezien, maar wat maakt het uit.
Er wordt nu niet gewerkt, althans niet op de bouw. Wel weet ik dat er in de werkplaats van Verbart wordt gewerkt aan het maken van knieschotten. Dit zijn versterkingen die binnen aan de onderkant van het dak worden aangebracht. Hiermee kan het dak het enorme gewicht van de pannen beter dragen.
Vanmorgen heb ik een bericht van Rob Verbart. Ik heb hem gevraagd of hij de inwaterplekken wil laten verwijderen die na de vele regen van de afgelopen week op het eiken vierkant zichtbaar zijn geworden. Geen probleem, alles wordt netjes schoon gemaakt voordat de gipsplafonds worden aangebracht.
Ik maak een serie foto's voor een panorama. Het voordeel is dat je veel van de omgeving kan laten zien. Een nadeel is evenwel dat lange rechte lijnen soms gebogen worden weergegeven. Op de panoramafoto is dat goed te zien bij de daklijn. Om te laten zien dat het dak echt wel recht is, ook een enkelvoudige foto.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Heb je er nu 2 vlaggen op staan?

Wim Schermer zei

Dat krijg je met pano's hé.