08 mei 2007

De laatste loodjes van de kap ....

Vannacht nauwelijks geslapen. Liggen ging niet en dus zit ik tot 04.00 uur beneden. Hoewel het niet mag, neem ik toch maar een Ibuprofin tablet. Na een half uur wordt de pijn merkbaar minder en ik kan toch wat slapen. De Diclofenac werkt bij mij totaal niet, terwijl dit toch een broertje van Ibuprofin is.
Vanmiddag rijden Marian en ik toch even naar de bouw. De kap is nu helemaal dicht.... of toch niet? Als ik binnen sta zie ik dat de mannen worstelen met het laatste grote element van de sporenkap bij de darsdeuren. De vele regen en de nu relatief hoge temperatuur heeft de boel flink laten uitzetten. Zelfs met de kraan wil het niet lukken. Ik val ze niet lastig, ze zullen het wel oplossen.
Marian durft het smalle trapje naar boven niet op. Ik kijk wel even op de eerste verdieping. De grote ruimte is in één woord fantastisch. De vorm van de klokgevel sluit prachtig aan op het vierkant. Ook de ramen in het noordelijke dakvlak zien er fraai uit. De bouwfolie zit er nog in, maar nu al is te zien dat het licht mooi in de vide binnenvalt.
Na een kwartier heb ik er genoeg van, zelfs slikken is al pijnlijk, en we rijden tevreden naar huis. Deze week zullen de dakpannen arriveren en deze zullen er volgende week wel op liggen.
Ik overweeg om op de noordelijke gevel een aantal zwaluwdakpannen te plaatsen. De vraag is echter, zijn er wel gierzwaluwen op De Woude.

Geen opmerkingen: