19 juni 2007

Klokgevel wijzigingen

Vanmiddag fiets ik naar De Woude. Tijdens het rijden over het fietspad van de Soomerwegh in Castricum wordt er vanuit een zwarte Toyota Corrolla Verso uitvoerig getoeterd. Het raam gaat open en de burgemeester, mevrouw Emmens- Knol, zwaait naar me. Heel leuk.
Het is met 24 graden C. en weinig wind heerlijk fietsweer. Regelmatig rij ik boven de 50 km/u, fantastisch.
Op de bouw bekijk ik samen met Robbert de precieze uitvoering van de klokgevel. Robbert vindt de klokgevel op de tekening bovenin wat te breed. Hij heeft de contouren van zijn wat smallere versie aangebracht op een houten frame. Dat ziet er prima uit, maar het lijkt alsof de top van de gevel relatief wat hoog is. De tekening gaat uit van een perspectief op de horizon, maar in werkelijkheid sta je op de dijk vlak voor de stolp. Robbert klimt op het dak en laat de driehoek 10 cm zakken. Da's al veel beter. Misschien kan ie nog wel lager. Geen probleem, Robbert heeft dat in enkele minuten gefixt.
Op de foto's de oorspronkelijke tekening, de hogere positie en de laagste positie op 20 cm onder de getekende positie.
Thomas komt aanlopen als ik een biertje bij Folkert en Gertien drink en is het met me eens dat de laagste positie er het beste uitziet. Lager kan niet omdat dan de mooie insnoering van de topgevel in gevaar komt. Nu kun je het profiel goed zien in de vorm van een PVC buis. Ook de versiering heeft Robbert links aangebracht. Mooi toch?
Thomas heeft twee gasten voor de barbecue. Ze zijn enthousiast tijdens de rondleiding door de stolp.
Met wind in de rug rij ik met 55 km/u naar de pont in Akersloot.

Geen opmerkingen: