15 juni 2007

Pannen en nog eens pannen

Vanmiddag kom ik voor de tweede keer deze week op De Woude. Door een stommiteit, ik loop in de nacht van zondag op maandag keihard tegen de half openstaande slaapkamerdeur, presteer ik het om mijn linkerarm uit de kom van het schoudergewricht te krijgen. Helaas ben ik ervaringsdeskundige, na diverse ski- en schaatsongevallen is dit de vierde keer dat ik dit meemaak. Wel kan ik het gewricht nu zelf weer op zijn plaats krijgen :). Het geplande reisje naar Alicante schrijf ik op mijn buik.
Er wordt volop gewerkt. Offeringa is bezig met pannen leggen. Ik maak een paar foto's van het werk, o.m. van het op maat slijpen van pannen. Ik laat me uitleggen hoe de pannenhaken worden aangebracht. Ik maak foto's van de haak en van de positie waarop deze worden bevestigd. De haken worden om en om bevestigd. Dit betekent dat alle pannen goed vastliggen omdat de ene pan wordt gehaakt en dit ook weer gebeurt met de diagonaalsgewijs daar tegenover liggende pan. De tussenliggende pan ligt eronder en kan uiteraard ook niet meer omhoog.
De dubbelgewelfde pannen zijn nu besteld. Daarna kunnen het noordelijke en het westelijke dakvlak mooi worden afgewerkt. Ik maak een foto van het nu bijna compleet gelegde noordelijke dakvlak, ziet er mooi uit.

Geen opmerkingen: