25 juni 2008

Beschoeiing voor oerdegelijk

Na ergernis over de actie van Jaap Koeman, zie de open brief hier boven, geniet ik van het mooie zonnige weer en het degelijke werk van de mannen van Nagelhout. De oude planken zijn 5 meter lang en 5 cm dik. Tot zover OK, maar ze zijn ook soms krom. Dat bemoeilijkt het plaatsen en intrillen soms. Buurman Folkert wil graag nog een kleine aanpassing aan de ligging van de waterlijn. Geen probleem.
Gerrit past met de kettingzaag een hoekstuk aan. Knap zoals ie dat uit de vrije hand doet.
Vlak na de middag is het tweede segment van de beschoeiing geplaatst. Het laatste stuk tot aan de sluis wordt vrijgemaakt van oude beschoeiing delen en kan morgen worden geplaatst. Daarna volgen de gordingen.Ik denk dat de steigers en het zwemplateau volgende week aan de beurt zijn. Folkert stelt zijn dekschuit beschikbaar voor het werk dat niet vanaf de wal kan gebeuren, hartelijk dank alvast Folkert.
Nu de precieze afmetingen van de beschoeiing om de voortuin bekend zijn, kan er een nauwkeurige indeling worden gemaakt van de steigers en het zwemplateau.
Ik bepaal deze posities met een nauwkeurige hoekmeter en kompas. Vooral de begrenzing van het water van de heer Koeman bepaal ik, aan de hand van een recente kadastrale kaart, nauwkeurig. Uiteraard zal ik daar een millimeter binnenblijven.

Geen opmerkingen: